יום שלישי, 18 באוגוסט 2015

כוח המורה והשפעותיו: סיפור הצלחה של קבוצה | קרן כהן וענבל שו

כוח המורה והשפעותיו: סיפור הצלחה של קבוצה

מתפרסם מ8/9/2015 | 3,260 צפיות
מאמר זה מתאר תהליך קבוצתי שהתרחש במסגרת סדנה שנערכה לקבוצת מורים בבית ספר יסודי. מטרת הסדנה הייתה להגביר את מידת האמפתיה, הקבלה והסובלנות של משתתפות הקבוצה כלפי קבוצות תרבותיות שונות בבית הספר. 

כוח המורה והשפעותיו: סיפור הצלחה של קבוצה

 

מאת קרן כהן וענבל שוורץ


השמות במאמר בדויים.

רב-תרבותיות היא מאפיין משמעותי של מדינתנו, מאחר שישראל היא מדינת הגירה. מושגים כגון "כור היתוך", "קליטת עלייה" ו"פער חברתי" נשמעים לא מעט בהקשרים שונים. השאלה האם יש בישראל תרבות אחת, או שהיא פסיפס של תרבויות רבות, נשאלת בפורומים שונים וגם בשיחות בחיי היום-יום. רב-תרבותיות זו מצויה גם במערכת החינוך: בכיתה, באינטראקציות בין הצוות החינוכי לתלמידים ולמשפחותיהם, ועוד.
מאמר זה מתאר תהליך שהתרחש במסגרת סדנה שנערכה לקבוצת מורים בבית ספר יסודי. הסדנה הוזמנה מהשירות הפסיכולוגי-חינוכי בעיר, עקב קשיים של בית הספר בהתמודדות עם הרב-תרבותיות הקיימת בין כתליו. תלמידי בית הספר וגם חברי הצוות החינוכי הגיעו ממגוון רחב של תרבויות: יוצאי ברית המועצות, יוצאי אתיופיה, דתיים, חילוניים, וזרמים שונים ביהדות. חלק מהמורים סברו כי מוטיבציה לימודית גבוהה מתקשרת לתרבות מסוימת, ואילו חוסר במוטיבציה לימודית קשור בתרבות אחרת. נשמעו אמירות כגון: "תלמידים אתיופים צריכים להשקיע יותר בלימודים", "תלמידים רוסים ממושמעים יותר ומשקיעים יותר בלימודים".
כמו כן, עלתה הציפייה שהורי התלמידים ... המשך לקרוא באתר פסיכולוגיה עיברית 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה